eBoi
Jak załatwić sprawę?
Zarządzenie nr 77/2007 z dnia 08 maja 2007 r. w sprawie ustalenia regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli na rok szkolny 2007/2008
ZARZĄDZENIE NR 77 / 2007
BURMISTRZA Gryfic
z dnia 08 maja 2007 r.
w sprawie ustalenia regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli na rok szkolny 2007/2008
Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 42, poz. 273) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26, poz. 232) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Ustalam Regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice, na rok szkolny 2007/2008 stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2.
Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Zespołu Placówek Oświatowych w Gryficach .
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Zarządzenia Nr 77/2007
Burmistrza Gryfic
z dnia 08 maja 2007 roku
Regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice, na rok szkolny 2007/2008
Tok postępowania rekrutacyjnego
Przebieg rekrutacji dzieci do przedszkoli obejmuje:
Określenie liczby miejsc organizacyjnych w poszczególnych przedszkolach;
Ogłoszenie o rekrutacji dzieci do przedszkoli;
Przyjmowanie „Kart zgłoszeń do przedszkoli”;
Powołanie Komisji Rekrutacyjnych dla poszczególnych przedszkoli oraz ustalenie terminów i miejsc posiedzeń Komisji;
Posiedzenia Komisji Rekrutacyjnych;
Ogłoszenie wyników rekrutacji w poszczególnych przedszkolach.
Postępowanie Komisji Rekrutacyjnych jest jawne.
Zasady postępowania rekrutacyjnego
Do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice przyjmowane są dzieci w wieku od 3-6 lat zamieszkałe na terenie Gminy, z zastrzeżeniem punktu 2.
W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 6 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 10 lat. Obowiązek szkolny tych dzieci może być odroczony do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 10 lat.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor przedszkola może przyjąć dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
Dziecko w wieku 6 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu lub w oddziale przedszkolnym przy szkole podstawowej.
Liczba oddziałów określona w „Wykazie miejsc organizacyjnych w przedszkolach” jest liczbą maksymalną i w przypadku zgłoszenia do przedszkola mniejszej liczby dzieci ulega odpowiednio zmniejszeniu.
Uzasadnione szczególnymi sytuacjami przyjęcia dzieci spoza Gminy Gryfice mogą mieć miejsce tylko po zaspokojeniu potrzeb mieszkańców Gminy i nie mogą wpływać na liczbę oddziałów w przedszkolach. W przypadku przyjmowania dzieci spoza Gminy Gryfice kierować się należy:
sytuacją rodzinną dziecka,
miejscem pracy rodziców,
miejscem zamieszkania w pobliżu przedszkola.
Podstawowa rekrutacja dzieci do przedszkoli odbywa się raz w roku.
7.1. Rodzice składają „Kartę zgłoszenia dziecka do przedszkola” do wybranego przez siebie przedszkola.
7.2. O przyjęciu dziecka do konkretnego przedszkola decydują Komisje Rekrutacyjne na podstawie liczby miejsc organizacyjnych. Komisje, uwzględniając zasady określone w niniejszym Regulaminie oraz w statutach poszczególnych przedszkoli, przyjmują dzieci - w miarę istniejących miejsc - do przedszkoli wybranych przez rodziców.
Zasady pierwszeństwa w przyjmowaniu dzieci do przedszkoli:
8.1. Dzieci sześcioletnie, których oboje rodzice pracują. Dzieci sześcioletnie, których rodzice niepracują przyjmowane będą do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych.;
8.2. Dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci, matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów, a także dzieci z rodzin zastępczych;
8.3. Dzieci obojga pracujących rodziców;
8.4. Dzieci z rodzin wielodzietnych (3 i więcej dzieci);
8.5. Dzieci nauczycieli mają pierwszeństwo przy równych z innymi dziećmi warunkach.
Skład Komisji Rekrutacyjnej
W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
Dyrektor przedszkola, którego rekrutacja dzieci dotyczy - jako przedstawiciel rady pedagogicznej,
Przedstawiciel organu prowadzącego,
Przedstawiciel rodziców.
Przedstawiciela rodziców desygnuje rada rodziców danego przedszkola. Dyrektor przedszkola na posiedzeniu Komisji przedstawia wyciąg z protokołu posiedzeń rady rodziców w tej sprawie. Wyciąg z protokołu posiedzeń rady rodziców włącza się do dokumentacji pracy Komisji .
Z uzasadnionych przyczyn, na wniosek dyrektora przedszkola, Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych powołuje na zastępstwo do Komisji innego przedstawiciela rady pedagogicznej danego przedszkola.
Przewodniczącym Komisji jest dyrektor przedszkola.
W pracach Komisji Rekrutacyjnej mogą brać udział radni Gminy Gryfice na prawach obserwatora.
Dokumenty dotyczące rekrutacji
Dokumenty składane przez rodziców do przedszkoli to:
„Karta zgłoszenia dziecka do przedszkola”,
Inne dokumenty dołączone w miarę potrzeb.
Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji to:
Imienny wykaz zgłoszonych dzieci;
„Karty zgłoszeń dzieci do przedszkoli” i inne dokumenty złożone przez rodziców;
Wykaz miejsc organizacyjnych w danym przedszkolu.
Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:
listę dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Gryfice przyjętych do danego przedszkola (wg oddziałów z zaznaczeniem rocznika),
listę dzieci niezamieszkałych na terenie Gminy Gryfice proponowanych do przyjęcia do danego przedszkola (wg oddziałów z zaznaczeniem rocznika), uszeregowane wg preferencji określonych w niniejszym Regulaminie,
wykaz wolnych miejsc w danym przedszkolu (wg grup wiekowych),
listę dzieci nieprzyjętych do danego przedszkola (w grupach wiekowych), z podziałem na dzieci zamieszkałe na terenie Gminy i poza nią.
Zadania dyrektora przedszkola
Wykonanie czynności przygotowawczych do prac Komisji Rekrutacyjnej:
Wywieszenie ogłoszenia o terminach rekrutacji i niniejszego regulaminu;
Wyjaśnianie rodzicom zasad określonych w niniejszym regulaminie;
Wydawanie i przyjmowanie „Kart zgłoszeń dziecka do przedszkola” oraz przyjmowanie innych dokumentów dostarczonych przez rodziców;
Sprawdzenie wszystkich dokumentów pod względem formalnym i rzeczowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:
datę urodzenia dziecka,
miejsce zamieszkania dziecka,
pracę rodziców.
Sporządzenie na posiedzenie Komisji wykazu zgłoszonych dzieci z podziałem na grupy wiekowe.
Uczestniczenie w pracach Komisji Rekrutacyjnej.
Wywieszenie listy dzieci przygotowanych na posiedzeniu Komisji.
Zadania przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej
Kierowanie pracami Komisji zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Regulaminu.
Prowadzenie prac Komisji z uwzględnieniem następujących czynności:
Zapoznanie z wykazem miejsc organizacyjnych w przedszkolu;
Zapoznanie z wykazem zgłoszeń dzieci do przedszkola;
Zapoznanie z zasadami rekrutacji dzieci do przedszkola;
Kierowanie rozpatrywaniem przez Komisję zgłoszeń dzieci do przedszkola na podstawie kompletu dokumentów;
Nadzorowanie pod względem merytorycznym prawidłowości sporządzania dokumentacji przez Komisję, a w tym:
składania podpisów przez członków Komisji,
protokołowania posiedzenia w czasie jego trwania,
sporządzenia list dzieci, o których mowa w rozdz. IV pkt 3.
Przekazanie kopii protokołu prac Komisji z załączonymi listami dzieci przyjętych, dzieci proponowanych do przyjęcia, ale niezamieszkałych na terenie Gminy i dzieci nieprzyjętych do przedszkola - do Zespołu Placówek Oświatowych w ciągu 2 dni po posiedzeniu Komisji Rekrutacyjnej.
Przepisy końcowe
Liczbę dzieci w oddziałach określają obowiązujące przepisy, lecz nie mogą być mniejsze liczebnie niż 20 dzieci w jednym oddziale, z wyjątkiem oddziałów integracyjnych.
Przez rodziców rozumie się również prawnych opiekunów i rodziców zastępczych.
Dyrektorowi Zespołu Placówek Oświatowych przysługuje prawo dokonania zmian decyzji Komisji Rekrutacyjnej w trybie zalecenia organizacyjnego, w przypadkach stwierdzenia niezgodności z niniejszym Regulaminem i ogólnie obowiązującymi przepisami prawa.
W trakcie roku szkolnego dzieci przyjmowane są do przedszkola decyzją dyrektora, z uwzględnieniem postanowień zawartych w rozdz. II, pkt 1-3.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Karina Markowska | 11-06-2007 09:16 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 11-06-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 11-06-2007 09:16 |